馬搬講座に行ってきました hours logging lesson

馬搬講座に行ってきました!

f:id:MATSU:20170329210506p:plain

マニアックな講座だし少人数だよね、と思ったら20人以上も来ていました。

今日の講師は岩間さん。
馬は寒立馬のみさきちゃん。

f:id:MATSU:20170329212927p:plain

ずどーんと太い胴体、ふっさふさの足!!!
まさしく働く馬の貫禄です。

f:id:MATSU:20170329211506p:plain

まず最初に乗らせて頂きました。
とても落ち着いているのに、すいすい素直に歩いてくれる。
落ち着いたとてもいい馬です。

そして丸太をつけて馬搬の練習。

岩間さんは舌鼓とかけ声でスーイスーイと複雑なルートをこなしていきます。

f:id:MATSU:20170329212637p:plain

よしっとチャレンジしてみました。
長い手綱で馬の後ろに陣取ってゴーと言うと素直に歩いてくれました。

だけど中々思うように曲がりません。ハナ先はクリアできても後ろ足をひっかけたり・・・
パイロンを一本100万円の木に見立てているのですが、今日一日で1000万円分は倒したかな💦


f:id:MATSU:20170329212641p:plain

でも面白かったです!

これができると馬車も運転できるのですよ^^

丸太だけではなく、鋤や芝刈り機など、引っ張って動くものなら何でもできるのだそうです。

練習していろいろできるようになりたいです^^

I went to go hours logging lesson.

first,We learned about hourse's work in classroom
small farm's vest solution is hours power.
Once discontinued, it revived

Then We went outdoor practice.

Today's teacher is Iwama-san, and house is Misaki-chan.

The name of this horse is Misaki-chan, and she is a vest partner of Iwama-san.
She is helping Iwama-san on his work.

As first, I try to ride Misaki-chan.
Misaki-chan is a very strong and proud horse, and a good friend.
She always listens me and my commands.
very good house.

Next, teacher Iwama-san,he showed demo.
Misaki-chan draw a log,Go through complex routes , It looks easy.

And then, I try to it. But very difficult.

if you can hours logging,
You can also drive a horse-drawn carriage,
plow,
Lawn mowing,
Snow shaving,
Anything that can be pulled by a horse.

I want to be able to do many things!