英語をはじめた不思議な理由。 A mysterious reason for starting English

英語をはじめたのは、実はちょっと不思議な理由があります。

10代の頃、バックパックひとつであちこち旅していました。
その頃、社会はクソで大人は汚いと思っていました。

だけど、旅で出会った人達は
大変なのに、譲り合ったり
貧乏なのに、ごちそうしてくれたり
忙しいのに、案内してくたり

見た事もない景色や家、建物,衣服、食べ物
考え方もルールも国や地方でぜんぜん違っていました。

自分はブスで無能なバカだと思って来たけれど
それって違っていたんだなと思えました。

そうやって受け取ったありがとうを、お返ししたい。

だけど・・・

不思議な事に・・・

10代の頃は言葉が通じないのに、ぜんぜん大丈夫でした。
確かに意思が通じて、どこにでも行けました。

今、外国人と会うと何も通じなくてあたふたするばかり。

あれは一体、なんだったんでしょう。

そんな訳で、英語を勉強し始めたのです。

f:id:MATSU:20151208061404j:plain

Why I study English

When i was a teen I thought society was a shit, adults was dirty
I ran away from home. traveled some countries.

That experience changed me.

I found kindness in crowdedness
Those who are poor but who give me food
Those who are busy but who told me

Scenes and houses that have never been seen, buildings, clothing, food
The way of thinking and the rules were all different in the country and the district

I thought that myself was ugly and incompetent idiot
I thought it was different.

It is based on me.
I want to return what I received

But Mysterious thing

When I was teens, I could not speak English, Languages ​​of many other countries,but I was all right.
Now, I can not understand anything . very confuse.

That's why I started studying English